Followers

Thursday, October 19, 2017

October 19, 2017


Punyalah panas hari ni... 
Rasa rimas, mandi. Rasa belengas, mandi...
Tak sempat kering rambut!







Wednesday, October 18, 2017

October 18, 2017


Tiba-tiba sebelah petang ada jiran hantar mi kari...

...aduh, semoga tuhan kurniakan pahala kepadanya....






Tuesday, October 17, 2017

October 17, 2017


Uihh... dah lama tak bergelumang dalam kesesakkan jalan raya ni...

#bertabahlah






  

Monday, October 16, 2017

October 16, 2017


Kalau dah macam ni punya rapat ciuman...
 ...macam mana nak turun barang?








Sunday, October 15, 2017

October 15, 2017


Umur sudah tiga bulan... baru tahu yang dua-dua ekor ni jantan!
 
Baahaha...!

 (Nasib baik bawa ke klinik untuk suntikkan vaksin tadi... doktor yang sahkan!)






Saturday, October 14, 2017

Thursday, October 12, 2017

October 12, 2017


Siapa sangka, sampah bila disusun banyak-banyak sederet macam ni...
...nampak kreatif pun ada!

Apa-apa pun, #BenciVandalisma








Wednesday, October 11, 2017

October 11, 2017


Setiap kali uncle lalu di sini, budak-budak ni mesti sedang bergelak-ketawa sambil menunggang basikal... Tak habis-habiskah cerita lucunya?






Tuesday, October 10, 2017

Monday, October 9, 2017

Sunday, October 8, 2017

October 8, 2017


Selera celaru...
Sedari semalam demam, tekak pahit. Tiada selera makan.

Malam ni dah teringin burger...







Friday, October 6, 2017

Thursday, October 5, 2017

October 5, 2017


Laaa... siapalah yang letak syampu ini di sini?

Kalau tersalah capai... HARU!






 

Wednesday, October 4, 2017

Tuesday, October 3, 2017

Monday, October 2, 2017

October 2, 2017


Sejak aunty keluar hospital ni... 
...tiba-tiba rumah uncle berubah jadi musim buah-buahan!

Yeay!





Sunday, October 1, 2017

October 1, 2017


Sejak akhir-akhir ini uncle suka warna merah.
Sebab tu uncle sengaja tangguh bayar bill supaya dapat BAAANYAK bill merah! 

Huh!





Saturday, September 30, 2017

September 30, 2017


Yeay! Aunty dah nak pulang ke rumah...!
  ...uncle tak perlu makan di kedai lagi!

 (Susulan dari entri INI)





 

Friday, September 29, 2017

September 29, 2017


Amboi amboi amboi...! Siapa yang beri kebenaran lepak di situ?

(...dan-dan pandang sini macam tahu gambar nak dirakam! Baahaha...!)







Thursday, September 28, 2017

Wednesday, September 27, 2017

Tuesday, September 26, 2017

Monday, September 25, 2017

September 25, 2017


Nak puji sikit. Baguslah penghuni kawasan ini rajin menanam pokok-pokok hijau walau di koridor yang sempit... Baru segar mata memandang!





 

Sunday, September 24, 2017

September 24, 2017


Hmmm... mungkin mereka nak orang tengok baki wang mereka, agaknya...

#Sinis







 

Saturday, September 23, 2017

Friday, September 22, 2017

September 22, 2017


Aik? Dulu jumpa 'kek dalam botol' ni berwarna oren... (Lihat di SINI)
Hari ini 'kek' dah bertukar warna jernih..?!


Khi khi khi....








Thursday, September 21, 2017

September 21, 2017


Tiap-tiap pagi uncle memang rajin bawa kucing naik kereta...
 Ehem... Bawa naik kereta, tahu! Bukan bawa jalan ronda-ronda dengan kereta!

Baahaha...!







 

Wednesday, September 20, 2017

September 20, 2017


Selalunya kita nampak tulis bas sekolah, tapi van...
 ...yang ni tulis van, tapi kereta...


Baahaha....






Tuesday, September 19, 2017

Monday, September 18, 2017

Sunday, September 17, 2017

Saturday, September 16, 2017

September 16, 2017


Dah lama tak timbang... 
Hasilnya, Tinggi: 167.5 cm / Berat: 77kg

 #Okeylah







Friday, September 15, 2017

September 15, 2017


 Mula-mula baca faham 'Taman Basuh Kereta'...!
Rupa-rupanya bermaksud kawasan parkir untuk tempat basuh kereta...







Thursday, September 14, 2017

September 14, 2017


Hish! Nak 'masuk bingkai' juga dia ni....!

(Enter frame = masuk bingkai. Sesuai tidak terjemahan ini?)









Wednesday, September 13, 2017

September 13, 2017


Ingatkan hanya kulit manusia yang boleh menggelupas...

...rupanya kereta pun sama!






 

Tuesday, September 12, 2017

Monday, September 11, 2017

September 11, 2017


Kalau bulu tangkis sudah sebesar ini...
 ...berapa besar pula batang raketnya...?

#Fuh








Sunday, September 10, 2017

Saturday, September 9, 2017

Thursday, September 7, 2017

September 7, 2017


Alhamdulillah... selamat sampai di kota London!
Yalah, yalah... uncle tipu!


(Eleehh... kalau tiada garisan pintu tu, mesti orang ingat uncle benar-benar di London, bukan?) 









 

Wednesday, September 6, 2017

Tuesday, September 5, 2017

September 5, 2017


Oh... mungkin dia silau hingga tak nampak tanda 'no entry' tu....

#BersangkaBaik







Monday, September 4, 2017

Saturday, September 2, 2017

Friday, September 1, 2017

September 1, 2017


Pertama kali merasai lemang periuk kera siang tadi... Sedap juga!
 (PENAFIAN: Tiada kera yang tercedera sewaktu merakamkan gambar ini.) 


Salam Aidil Adha buat pembaca bunyi dan sunyi BB@40 semua!








Thursday, August 31, 2017

August 31, 2017


Orang gantung Jalur Gemilang, dia pun nak gantung juga... Tapi tak semenggah! Huh!


(Selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke-60, Malaysia)