Followers

Thursday, December 14, 2017

December 14, 2017


Aduh! Terbanglah nyawa dia* sekejap lagi. 

Dua lawan satu mana 'aci...!' Kejam sungguh!



(* = lipas)






Wednesday, December 13, 2017

December 13, 2017


Apa kes ni? Konon nak tunjuk marahlah ni...?







Tuesday, December 12, 2017

December 12, 2017


Upin dan Ipin versi juling?








Monday, December 11, 2017

December 11, 2017


AMARAN! Jangan baca dengan menggunakan lidah Melayu!

(Macam-macam jenama ada, bukan?)

 





Sunday, December 10, 2017

December 10, 2017


Eh! Jangan tangkap uncle! Uncle bukan pencuri!

Tuuu... Yang di dalam gambar di atas tu!







Saturday, December 9, 2017

December 9, 2017


Tengok orang tu... Dah tua pun masih nak layan 'midnight'...

(Uncle bukan mengata orang. Tapi mengata diri sendiri! Nampak?! Mana ada orang lain dalam panggung! Baahaha...!)







Friday, December 8, 2017

December 8, 2017


Siapa kata kita di iklim Khatulistiwa ni tak boleh buat manusia salji?
 Siap tak cair sepanjang tahun, tu!

#MalaysiaBoleh







Thursday, December 7, 2017

December 7, 2017


Laaaa... Kasihannya uncle tengok...

...tiada tempat lain kamu lepak..? Dah macam 'anak buangan'

:D


Wednesday, December 6, 2017

December 6, 2017


Masalahnya ini tanda Awas atau Beri Tumpuan...

Siapa pandai-pandai tambah 'No Parking'?






Tuesday, December 5, 2017

Monday, December 4, 2017

December 4, 2017


Ada orang baru parkir BMW di hadapan rumah sudah sombong! Cuba tengok kawan kita ni parkir apa... Selamba okey...!

(Bukan kereta hitam tu! Tu yang di atas tu!)






Sunday, December 3, 2017

Saturday, December 2, 2017

Friday, December 1, 2017

December 1, 2017


Seronok betul bila lalu di 'lorong kopi', ni...

Tengok tu... berapa ramai yang tunggu nak bagi rasa produk percuma!









Thursday, November 30, 2017

Wednesday, November 29, 2017

November 29, 2017


Jeans koyak-koyak, nampak seperti seluar lusuh...

...tapi harganya, mak ai! Menakutkan..!





 

Tuesday, November 28, 2017

November 28, 2017


Laaa... nasib baik uncle tak terus duduk! Kalau tidak mahu koyak buntut!

(Siapalah yang curi pelana oBike tu... menyusahkan orang!)








Monday, November 27, 2017

November 27, 2017


Paling seriau bila lalu tempat macam ni...
Uncle ni boleh tahan juga cemerkap orangnya...!





 

Sunday, November 26, 2017

November 26, 2017


Tapir pun ada hari sedunia...

Hmmm... Pengamal swafoto Malaysia bila nak ada harinya sendiri...?








Saturday, November 25, 2017

November 25, 2017


Teringin benar nak naik keretapi antik ini...

...tapi malu sebab sedar diri sendiri sudah antik...




 

Friday, November 24, 2017

November 24, 2017


Mengapa ya? Bila ada kereta peronda Polis di belakang, kita rasa 'gabra'...?

 Walhal kita tidak membuat apa-apa sesalahan...?!?!?!


 Baahaha...!






Wednesday, November 22, 2017

November 22, 2017


Nasib baik kuda kayu... 

Kalau kuda sebenar, mahu rabak telinga uncle!







 

Tuesday, November 21, 2017

Monday, November 20, 2017

Saturday, November 18, 2017

November 18, 2017


Apa punya perangai ni? Papan putih tempat conteng, punyalah bersih. 
Tapi dinding...! Mak ai...!







 

Friday, November 17, 2017

Wednesday, November 15, 2017

November 15, 2017


Aik? Baru semalam tak Jawa! Hari ini dah berubah jadi Jawa...?

(Perkataan penuh = Jawatan Kosong)


 :D






Monday, November 13, 2017

November 13, 2017


Eleehh... Menyorok konon! Uncle nampaklah! 
Siap kau! Malam nanti uncle kerjakan!

#PenggemarJagungRebus!






Saturday, November 11, 2017

November 11, 2017


Ada orang pergi kenduri kahwin suka duduk bahagian depan dekat dengan pelamin...
 Uncle suka duduk bahagian belakang dekat dapur sebab dekat dengan 'tuuuu'...

#licik







Friday, November 10, 2017

Thursday, November 9, 2017

Wednesday, November 8, 2017

November 8, 2017


Hati-hati baca menu ini, nanti teleng kepala!
(Yang hairannya, teh O ais tu tak pula tertumpah...)


 :D




 

Tuesday, November 7, 2017

Monday, November 6, 2017

November 6, 2017


Cik Neelofa... boleh tolong awasi jarak anda, tak?

...uncle ni gemuruh...!








Sunday, November 5, 2017

November 5, 2017


Poster anjing hilang, selalu tengok.
Poster kucing hilang, sesekali tengok.
Poster kura-kura hilang.... pertama kali tengok!

 (Harap ia belum 'pergi jauh' lagi...)




 

Saturday, November 4, 2017

Friday, November 3, 2017

November 3, 2017


Kejam tak kalau uncle nak beri cadangan begini...?
 "Saya mencadangkan agar peti cadangan ini diluruskan kembali kedudukannya..."

 Baahaha....









Thursday, November 2, 2017

Wednesday, November 1, 2017

Tuesday, October 31, 2017

Monday, October 30, 2017

October 30, 2017


Oh... Rupanya dobi layan diri sekarang tak perlu kedai yang lengkap. 
Terus susun begini pun boleh. Tak perlu ruang yang besar.

(Agaknya tak lama lagi bawah khemah pun boleh berniaga dobi...)








Sunday, October 29, 2017

Saturday, October 28, 2017

October 28, 2017


Eh?!?! Apa budak ni buat seluk-seluk tangan di dalam seluar dia, tu?


...errr... atau uncle yang salah tengok?









Friday, October 27, 2017

October 27, 2017


Jangan silap... 'Kereta kangkang' ini bukan sebab terlebih muatan, ya. 


Tapi trend!



#BudakBudakSekarangMemangTerlebihKreatif